• Trygg och säker omsorg i Värnamo kommun!

Arnold Carlzon, Kristdemokraterna Värnamo. (Foto: BePe foto, Värnamo)

Arnold Carlzon, Ordförande i Omsorgsnämnden, svarar på S beskrivningar av hemtjänst och palliativ vård i bland annat kommunfullmäktige och insändare (2014-08-25).

– Du kan lita på att Kristdemokraterna kommer att driva på utvecklingen och förbättringen av Värnamos äldreomsorg även under kommande mandatperiod, skriver han bland annat.

Trygg och säker omsorg i Värnamo kommun!

I Värnamo kommun kan du känna dig trygg att åldras! Socialdemokraterna försöker beskriva en situation som inte är sann, när de skriver om kaos och oreda! Inom Omsorgsnämndens verksamhetsområde förekommer större eller mindre kraftiga svängningar hela tiden. Dessa upp- och nedgångar klarar organisationen av på ett mycket bra sätt! En situation där vi har 5-10 ggr fler ansökningar än vanligt till korttidsplatser och äldreboende, som i höstas, är svårt att ha full beredskap för. Även detta klarades av, utan att säkerheten för någon person blev eftersatt! Självklart blir det påfrestningar och personalen får det extra jobbigt, men våra omsorgstagare får aldrig bli eftersatta! I en sådan situation är det också viktigt att vi hjälps åt och ställer upp för varandra över kommun/landstingsgränser. Vi samarbetar bra, men jag tror att vi kan bli ännu bättre på det!

Vill också en gång för alla göra det klart och tydligt, att socialdemokraterna far med grov osanning när man skriver att gästhemmet Svalan upphört! (VN 20140825) Det är fräckt, och lögn att påstå något sådant! Svalan är och skall förbli Värnamos palliativa resursenhet, med god vård och omsorg i livets slutskede! Detta är en kristdemokratisk hjärtefråga i allra högsta grad. Vi kommer att fortsätta att förbättra Svalan även under nästa mandatperiod!

Du kan lita på att Kristdemokraterna kommer att driva på utvecklingen och förbättringen av Värnamos äldreomsorg även under kommande mandatperiod, genom bl.a. fler trygghetsboenden, men också genom att införa en äldreboendegaranti, som innebär att det i Värnamo kommun alltid ska finnas plats på ett trygghetsboende när du är över 85 år!

Arnold Carlzon (KD)
    Ordförande Omsorgsnämnden