• KD-seniorer får nya uppdrag

Leif HallbergThL2ptlitUlfL-WebbOwe S2L2DSC_0107

Leif Hallberg, tidigare Seniorförbundets ordförande (2007 – 2013) och numera hederspresident i Europeiska Seniorunionen och verksam även i AGE, har förordnats att fr.o.m. den 1 januari 2015 som ersättare representera Kristdemokraterna i forskningsstiftelsen Stockholms läns äldrecentrum.

Thorbjörn Larsson, Seniorförbundets styrelseledamot samt vd för Vårdslstiftelsen, präst, tidigare direktor för Ersta diakoni och utredare för värdighetsgaranti inom äldreomsorgen, har nominerats till ordförande för programberedningen för äldre och multisjuka i Stockholms läns landsting. Det handlar om en beredning som har hand om frågor som rör äldre, multisjuka, funktionshinder, hjälpmedel, rehabilitering, habilitering, kroniska sjukdomar och palliativ vård.

Ulf Lönnberg, Seniorförbundets styrelseledamot och riksdagskandidat (val 2014), har förordnats att som ersättare företräda Kristdemokraterna i Stockholms stads kulturnämnd fr.o.m. den 1 januari 2015. Ulf har tidigare manifesterat sitt kulturintresse bl.a. som ordförande för konsthallen Liljevalchs Vänner.

Owe Svantegård, Seniorförbundets styrelseledamot och distriktsordförande för Stockholms Seniorerna, har nominerats till ledamot i det Regionala skärgårdsrådet.

Antonella Pirrone, Seniorförbundets förbundssekreterare samt ordförande och gruppledare för Kristdemokraterna i Nynäshamn, utöver andra kommunala politiska uppdrag har nyligen nominerats till ledamot i Stockholms läns landstings Tandvårdsberedning.

Dessa uppdrag är några hittills inrapporterade exempel på nya uppdrag för KD-seniorer. Sänd oss gärna tips om fler!