• Malin Appelgren (KD) lämnar kommunpolitiken i Solna

Kristdemokraternas kommunalråd i Solna, Malin Appelgren, lämnar under våren kommunpolitiken för uppdrag inom näringslivet – blir vice vd för Silver Life.

Kristdemokraternas kommunalråd i Solna, Malin Appelgren, har meddelat att hon under våren lämnar kommunpolitiken för uppdrag inom näringslivet och att hon ej ställer upp för omval till sin nuvarande position.

Malin Appelgren har varit kommunalråd i Solna sedan 2008, haft särskilt ansvar för äldreomsorgen och profilerat sig genom sitt arbete för ökad valfrihet med tydlig styrning mot kvalitet. Från och med den 1 april blir hon vice vd för Magnorakoncernens Silver Life, men målet är fortsatt att forma framtidens boende för äldre.

– Jag har länge arbetat för kvalitativ äldreomsorg där människors individuella behov och önskemål kan tillgodoses, det känns kul att nu få göra det utifrån en ny plattform, säger Malin Appelgren.

– Vi i KD Solnas lokalavdelning önskar Malin ett varmt lycka till i hennes nya tjänst som vice vd på företaget Silver Life och tackar för alla de år hon arbetat hårt och enträget för att sätta Solna och Kristdemokraterna på kartan, säger Madeleine Lidman, ordförande för Kristdemokraterna i Solna.

– Malin har med sitt starka engagemang och brinnande intresse för äldreomsorg, varit med och drivit igenom flera av Kristdemokraternas hjärtefrågor, så som valfrihet inom äldreomsorgen och profilboenden för de äldre i Solna, fortsätter hon.

– Malin är en stark, kvinnlig ledargestalt och har under sin tid som gruppledare för Kristdemokraterna i Solna varit med och skapat en levande, livfull och mycket aktiv lokalavdelning. Hon kommer att vara saknad, men har lämnat en bra bas att stå på för den som kommer att ta över, avslutar, Madeleine Lidman.

För mer information:

Madeleine Lidman, Ordförande KD Solna