• Vitsippan augusti 2022 – valedition

Medlemsbladet Vitsippan

Vitsippan augusti 2022 är en ren valspecial. Läs om hur du kan engagera dig i valrörelsen och bidra till att Kristdemokraterna ökar sina resultat i de olika valen. REDO för en ny regering!

• Årsmöte med mycket energi

Energisk pep talk av distriktsordförande Andreas Carlson från Mullsjö (en av dem som det spekuleras mest kring som möjlig efterträdare till Göran Hägglund), ett uttalande om momsbeskattningen för second handbutiker och en vidareskickad motion om kärnenergi. Det är några resultat av årsmötet som Kristdemokraterna Värnamo höll på Värnamo Energi i kväll.

• Morgan vann cykeln

– Cykeln ska min fru få i försenad födelsedagspresent, förklarade Morgan Anderberg från Rydaholm när han tog emot cykel och cykelnyckel från Kristdemokraternas Camilla Rinaldo Miller och Monica Johnsson vid en enkel prisutdelning på Vråen i Värnamo.

• Tack för era insatser

Stort tack till alla som kämpat hårt i valrörelsen!

Tyvärr blev inte valresultatet så bra som vi hade hoppats på. Den nationella trenden där Alliansen tappar stort och SD går kraftigt framåt återspeglas även i kommun- och landstingsvalen. Det positiva i valresultatet är dock att vi Kristdemokrater i Värnamo kommun har lyckats hålla ställningarna väl lokalt. Vi tappar visserligen en del i riksdagsvalet men i både kommunvalet och landstingsvalet får vi något fler röster än vid valet 2010...

• Valfinal för människovärde och solidaritet

Sista dagen i valrörelsen var det valfinal vid vår valstuga på Flanaden. Barn- och äldreminister Maria Larsson från Gnosjö var där och Camilla Rinaldo Miller och Håkan Johansson stod för musiken. Det var många som kom till valstugan för att få information inför valet i sista stund.

• Natthäng vid valstugan

I kväll öppnade vi valstugan efter partiledardebatten och grillade korv. Det rörde sig en hel del ungdomar på sta’n och det var flera som ville ha något att stoppa i magen och diskutera sina frågor om val och politik. Några passade på att delta i tävlingen där man kan vinna en cykel om man vet vad Kristdemokraternas kandidater har för yrken.

• Göran Hägglund talade på Flanaden

Flanaden fylldes snabbt när socialminister Göran Hägglund (KD) kom till Värnamo. Det var många som stannade upp en stund för att lyssna till Sveriges bäste och roligaste partiledare. Samtidigt var även Annie Lööf (C) där, så det blev ett oväntat toppmöte med halva Alliansen utanför Kristdemokraternas valstuga mitt i Värnamo.

(mer …)

• Göran Hägglund kommer till Värnamo!

Lördagen den 30 augusti klockan 12.45 kan du träffa Sveriges bäste och roligaste partiledare, Socialminister Göran Hägglund (KD), på Flanaden i Värnamo. Det blir musik av Duojazz och självklart bjuder Kristdemokraterna på fika.

Varmt välkomna!

• Kristdemokraterna invigde valstugan

Det var inte en perfekt dag för att genomföra ett byggnadsföretag, men hjältarna i den kristdemokratiska byggsvängen klarade av det ändå. Regnet hängde oroväckande i luften, men lagom till invigningsdags började valstugan på Flanaden bli klar. Valstugegeneralen Arnold Carlzon tackade valstugebyggmästaren Per-Åke Eriksson och hans medarbetare Egon Rubensson och Kjell Johansson för ett väl genomfört arbete och förklarade högtidligt valstugan för invigd. Därefter bjöd Kristdemokraterna på kaffe ...

• Alliansens vecka under Värnamodagarna

Under Värnamodagarna lever Värnamo upp, så även i år. Eftersom det är valår så var partierna inbjudna att finnas på området för att presentera sin politik. Medan alla andra partier stod ensamma utan kompisar samarbetade partierna i Alliansen precis som vanligt. I Allianstältet kunde man slinka in, ta en fika och samtala i lugn och ro utan att bli påprackad en massa budskap och åsikter. Det var många besökare som uppskattade det.