• I helgen firar KD Senior 20 år.

– Jag är stolt över att vi kunnat bredda perspektiven i äldrepolitiken att också uppmärksamma de friska och pigga seniorernas intressen och möjlighet till ett aktivt åldrande. Självklart också över att regeringen, tack vare KD, sänkt pensionsskatten flera gånger! Det säger förbundsordförande Leif Hallberg.

20-årsjubiléet firas i Stockholm med tal av bland andra Göran Hägglund, Maria Larsson och Acko Ankarberg Johansson. Det bjuds på minnesglimtar och hälsningar från Alf Svensson och flera av förbundets veteraner. I programmet medverkar även Emma Henriksson, Rober Halef och Lars Adaktusson.
    20-årsfirandet sker i samband med Seniorförbundets riksårsmöte, som bland annat ska välja en ny central ledning. Efter sex år som förbundsordförande har Leif Hallberg avböjt fortsatt omval. Han har dock förhoppningar för förbundets framtid.

– Jag hoppas att varje partidistrikt går in för att samverka närmare med respektive seniordistrikt. Då har vi en god chans att vinna fler äldres röster valåret 2014. Var fjärde väljare nu är en senior! Äldrepolitiken är som bäst när den genomsyras av en kristdemokratisk människosyn. Inte minst för att bekämpa den utbredda åldersdiskrimineringen i vårt samhälle.

Här kan du se hela programmet: Seniorting 2013