• Röstkortet är en Värdehandling! Använd det senast valdagen 14 september!

9x14cm.Fr vä JanErikÅgren.GretaSiltberg.EijeÖhman_8818Huvudbudskapet när Jan Erik Ågren besökte sin tidigare hembygd Ångermanland med Nordingrå och Kramfors måndagen den 1 och fredagen 5/9.Sina 70 år till trots brinner den förre prosten i Ramsele och riksdagsmannen för att föra ut att Kristdemokraterna är Alliansens Sociala röst. Han påminde om att det är KD som genomdrivit förbättrat bostadsbidrag för pensionärer med de lägsta inkomsterna. Likaså de 5 skattesänkningarna som trots allt skett för pensionärerna är det Kristdemokraterna som drivit på. Målet är att skillnaderna skall tas bort! Både Apoteks- och Tandvårdsreformen har genomförts under de senaste 8 åren. Dessutom förbättringar i den psykiatriska vården, i synnerhet för de unga, även om mycket återstår att åtgärda. Ständigt pågående värdegrundsarbete, t ex Nolltolerans mot mobbning  och den s.k. Boendegarantin; att båda makarna ska beredas plats – om man vill –  när den ena maken blir sjuk och behöver särskilt boende. Likaså att alla som fyllt 85 själva ska få bestämma, utan behovsprövning, om man vill flytta till trygghetsboende.
    Att glöden finns kvar hos den forne riksdagsmannen och nuvarande förbundsordförande för KD:s seniorförbund, det märktes tydligt när flyktingmottagandet kom på tal. Han är just nu mitt uppe i ett engagemang för en utvisningshotad.  Sverige – och Kramfors – har allt att vinna på öppenhet;  jämför Angela Merkel i CDU, KD:s systerparti i Tyskland, som fört en framgångsrik immigrationspolitik.
    En Höst-festlig brittsommardag var det när Jan Erik Ågren gästade Kramfors kommun och Torget, som just då sjöd av liv och aktiviteter med musik och sång från stora scenen varvat med allehanda torg-försäljningsstånd och politiker-dito.

Fr vä JanErikÅgren, GretaSiltberg, EijeÖhman

Fr vä JanErikÅgren, GretaSiltberg, Eije Öhman

9x14cm.Rakel-Bitten-Gerd m.ballonger_8507

Rakel Hägglund, Bitten Brynielsson och Gerd Lodin

9x14cm.Britt-Mari och Michael_8556

itten Brynielsson och Michael Steger, 1:a namn på Kommunvalslistan i Kramfors

9x14cm.Sverker talar_8531

Sverker Ågren talar

9x14cm.För-Samling_8511

Bitten Brynielsson, Karin Högberg, Michael Steger, Roger Boork, Sverker Ågren

9x14cm.Tre ynglingar fixar valaffischerna_8502

Lars Köhnberg och Eije Öhman har ’tapetserat’ Ådalen med 50-talet affischer. En dag fick farfar hjälp av sitt barnbarn Adrian.

72dpi.9x14cm.Karin Högberg kampanjar i Kramfors8535

Karin Högberg, toppkandidat i Riksdagslistan, efter Göran Hägglund, kampanjar i Kramfors

20140909_213603_0

Eije Öhman, ordf i LA Kramfors/HögaKusten och Michael Steger, toppnamn i Kramfors – ’Ett vinnande team’