• Fjortonde Vitsippspriset till körledare

Arnold Carlzon (KD) överlämnar Kristdemokraternas fjortonde Vitsippspris till Adan Brown. (Foto: Håkan Johansson)

För att han med sitt stora engagemang, sin smittande glädje och sin höga musikaliska kompetens bidrar till att många ungdomar och barn finner mening i tillvaron och får sitt självförtroende stärkt. Med den motiveringen förärades Adan Brown 2010 års Vitsippspris då Kristdemokraterna Värnamo besökte missionsförsamlingens kyrkkaffe på Alla hjärtans dag.

Många blev nog ganska förvånade vid kyrkkaffet då Värnamo missionsförsamlings pastor Mogens Nielsen meddelade att Värnamos kristdemokrater var där för att dela ut ett pris till en av församlingens medarbetare. Förvåningen förbyttes snabbt i ett självklart leende när Medborgarnämndens ordförande Arnold Carlzon (KD) tillkännagav att mottagaren av Kristdemokraternas fjortonde Vitsippspris är Adan Brown:

Kristdemokraterna i Värnamo har beslutat att 2010 års Vitsippspris skall tilldelas Adan Brown med följande motivering: Adan Brown får priset därför att han genom sitt arbete berikar musiklivet i Värnamo med konserter och intressanta artister, men framför allt att för han med sitt stora engagemang, sin smittande glädje och sin höga musikaliska kompetens bidrar till att många ungdomar och barn finner mening i tillvaron och får sitt självförtroende stärkt.

Jag är helt omtumlad och glad, säger församlingsmusiker Adan Brown efter att ha tagit emot utmärkelsen.

Adan Brown med Vitsippspriset och motiveringen. (Foto: Håkan Johansson)