• Vallöften Falkenberg Lättläst

    Den 11 september är det val
    Vi vill att du ska välja KD

    Kristdemokraterna vill att människor tar hand om varandra och sig själva.
    Vi vill att livet ska vara så bra som möjligt för barn, ungdomar och familjer.
    Vi vill att barn ska växa upp i trygga familjer.
    Vi vill också ha bra vård och omsorg och många företag.

    Bild med med lemmar i Kristdemokraterna Falkenberg
    På bilden syns några av oss som är med i Kristdemokraterna i Falkenberg.

    Det här vill vi göra i Falkenberg för äldre:

    • Vi vill att fler ska arbeta med att ta hand om
      äldre personer så att de får det bättre.
      Vi vill också att de som arbetar ska ha det bra,
      så att de vill fortsätta arbeta i Falkenberg.
    • Vi vill bygga ett nytt äldreboende i Vessigebro.
      Vi vill att det ska finnas trevliga
      aktiviteter där för de som bor där.
    • Vi vill att äldre personer ska få åka buss
      och tåg i hela Halland utan att betala.

    Bild på en äldre person som får hjälp av en sköterska.
    Det här vill vi göra i Falkenberg för barnen:

    • Vi vill att det ska byggas en stor lekplats vid Sloalyckan.
    • Vi vill att barnen känner sig trygga i skolan.
    • Vi vill anställa flera personer som jobbar i skolorna.
    • Den elev som behöver mer hjälp i skolan ska få det.
    • Vi vill att alla barn får ett kort som gör att de kan
      vara med i aktiviteter på fritiden utan att det kostar pengar.
      Aktiviteter är sådant som fotboll, teater, dans med mera.

    Bild på lärare som hjälper en elev.

    Det här vill vi göra i Falkenberg för tryggheten och landsbygden:

    • Vi vill att det ska kännas säkert ute även på kvällen.
      Vi vill ha mer lampor ute.
    • Vi vill att gatorna ska vara bra, utan hål och skador.
    • Vi vill att det ska gå ett tåg från Falkenberg
      direkt till Göteborg utan att stanna på vägen.
      Det gör att de som bor i Falkenberg
      och jobbar i Göteborg kommer snabbare till jobbet.

    Bild på man med väska som kliver av ett tåg.