• Valfriheten är åter hotad! Trygga barn blir trygga vuxna

Än en gång ser vi hur politiker runtom om i vårt land vill begränsa vanliga människors rätt att välja. Denna gång genom att de vill ta bort vårdnadsbidraget. Ett bidrag som ger familjer möjlighet att välja att stanna hemma längre med sina barn och som ger familjerna en möjlighet att själva välja hur de ska lägga sitt livspussel. Den som hävdar att detta skulle vara ett hot mot integrationen borde kanske se att även människor av annan etnisk tillhörighet också är människor, och därför borde anses kapabla att fatta egna beslut.

Vi Kristdemokrater kommer alltid stå upp för familjen och familjens rätt att själva välja vem som ska se efter barnen. Om man väljer att göra det själv ska man inte straffas, då vi tror att barn mår bäst där de får utveckla starka relationer till sina föräldrar.

Därför kommer vi kämpa för att vårdnadsbidraget ska behållas, men även för att det ska utökas. Detta för att ge vanliga människor en faktisk chans att själva bestämma över sin egen vardag.

Kristdemokraterna i Vaggeryds kommun vid årsmötet 2015-02-05 Skillingaryd