• Camilla nummer 2 i jönköpingsdistriktet

Camilla Rinaldo Miller från Bredaryd valdes i dag till 1 vice ordförande för Kristdemokraternas största och mäktigaste distrikt på jönköpingsdistriktets vårstämma i Jönköping. Dessutom lyckades värnamodelegationen vända distriktsstyrelsens förslag om att avslå rikstingsmotionen från Värnamo till ett bifall.

Dagens distriktsstämma gav god utdelning för Kristdemokraterna Värnamo. Vid valet av distriktsstyrelse valdes värnamoavdelningens ordförande Camilla Rinaldo Miller, Bredaryd, till 1 vice ordförande för ”det största och mäktigaste distriktet i Kristdemokraterna” som distriktsordförande Andreas Carlson, Mullsjö, uttryckte det i sin inledningshälsning. Dessutom valdes Håkan Johansson, Värnamo, till ersättare i distriktsstyrelsen.

I år är det Riksting och till det har värnamoavdelningens årsmöte tillstyrkt och skickat vidare en motion om att utreda alternativ till kärnkraften som Herrmy Nenkert Pettersson, Bertil Pettersson och Christer Fjordevik skrev förra året då det inte var Riksting. Distriktsstyrelsen föreslog att stämman skulle avslå motionen, men efter lång debatt lyckades värnamodelegationen få igenom att distriktsstämman tillstyrker den – efter votering.

Stefan Ottosson, Vaggeryd, presenterade valanalysgruppens slutrapport och levererade ett antal beska sanningar. ”Omvärlden förändras – vi behöver förändras!” konstaterade han vidare och avslutade presentationen med ”tillsammans når vi framgång i valet 2018!”.