• Höstfest med Magnus Oscarsson

Årets höstfest innehöll såväl nyheter som ett brandtal för svenskt jordbruk. Riksdagsledamot Magnus Oscarsson talade och bland nyheterna fanns styrelsens priser i form av upplevelser att hämta ut vid lämpligt tillfälle.

I kväll anordnades den traditionella höstfesten på Luddö. Nytt för i år var att hela överskottet från festen gick till vårt livaktiga seniorförbund.

Festen inleddes med pianospel av Bernt Olsson och därefter talade riksdagsledamot Magnus Oscarsson, som sitter i jordbruksutskottet och är partiets talesman i jordbruksfrågor.

Magnus talade sig varm för det svenska jordbruket och att han anordnat en välbesökt mjölkens dag i riksdagshuset. Han framhöll vidare att kvalitén på produkterna från de svenska jordbrukarna är överlägsen i världen. Framförallt att det jämfört med andra länder används ytterst lite antibiotika i produktionen.

Efter Magnus tal och frågor följde fika med hembakade tårtor och lotterier med dignande prisbord. Styrelsen hade skänkt upplevelser som vinster, så några lottköpare åkte hem med löften om en tur på mc, pianounderhållning eller en middag hemma hos någon.