• Elvis och välfärdslöfte på kristdemokraternas höstfest

– Vårt budgetförslag utklassar alla andra partiers när det gäller satsningar på vård och omsorg, konstaterade gruppledaren i Riksdagen Andreas Carlson (KD) i sin hälsning till Kristdemokraternas lyckade höstfest på Frälsis i Värnamo. Festdeltagarna fick även möta Malmbäcks svar på Elvis Presley – Ehrling Lundberg i full aktion.

Det blev fullt på Frälsis i Värnamo när Kristdemokraterna hade sin årliga höstfest i kväll. Många hade säkert kommit för Elvis skull, alltså Malmbäcks egen Elvis – Ehrling Lundberg. Han underhöll under kvällen och lyckades skapa en god elvisatmosfär i lokalen. Inte minst de omisskännliga elvismovesen fick de över femtio deltagarna att kippa efter andan av förtjusning.

Länets egen kristdemokrat i Riksdagen, gruppledaren Andreas Carlson från Mullsjö, hade skickat en videohälsning från riksdagshuset, där han bland annat kunde hälsa från partiledaren Ebba Busch Thor.

– Det är dags att ersätta nuvarande regering eftersom den står för ett välfärdssvek, sade Andreas Carlson (KD) i filmen. Vi ser hur vårdköerna blir längre, hur äldre inte får något boende och hur man sviker de med personlig assistans genom kraftiga nerdragningar i LSS.

– Vi kristdemokrater vill återupprätta välfärdslöftet och vi fokuserar på vården och omsorgen, poängterade han. Vårt budgetförslag utklassar alla andra partiers när det gäller satsningar på vård och omsorg.

– Vid sidan av välfärdssveket ser vi också ett trygghetssvek när antalet poliser minskas, berättade Andreas vidare. Därför satsar Kristdemokraterna på en tydlig polisnärvaro i hela landet för att skapa trygghet och framför allt återupprätta tilliten i samhället.

– Jag behöver er hjälp i detta, avslutade Carlson. Nu går vi in i en valrörelse och låt oss kämpa tillsammans som den folkrörelse vi är för mer kristdemokrati i samhället.

Kristdemokraternas gruppledare i Kommunfullmäktige, Camilla Rinaldo Miller från Bredaryd, gav också en rapport. Självklart serverades även fika på festen och lotterigeneralen Lennart Lindgren hade fullt sjå med att sälja lotter till alla som ville ha.

– Det var roligt att det kom så många och det här med Elvis var ju festligt, sade Kristdemokraternas partiavdelningsordförande Gunnar Crona, som höll ihop festen, nöjt. Det här var riktigt lyckat!