• Årsmöte 2014

Kristdemokraterna hölls i år sitt årsmöte i Vaggeryds energi/Vaggeryds elverks nya lokaler. Ett 20 tal Kristdemokrater närvarade vid årsmötet.

Vaggeryds energis VD och tillika elverkschef Anders Wahlgren presenterade verksamheten och höll i en rundvandring i de nya, fina och ändamålsenliga lokalerna.

Andreas Sturesson talade efter samkväm och lotterier. Till vardags är Andreas kommunalråd i Jönköpings Kommun och ansvarig för välfärdsfrågor. Andreas berättade om sitt arbete i tidigare valrörelser och sina hjärtefrågor.

Sofia Isaksson omvaldes till ordförande och Maritha Bengtsson till vice ordförande. Övriga styrelseledamöter omvaldes Stefan Ottosson, Gunnel Elg, Jenny Larsen, Stefan Aronsson och Hanna Sandén. Till kassör omvaldes Hanna Willermark och till gruppledare i kommunfullmäktige omvaldes Stefan Ottosson och som ersättare omvaldes Gunnel Elg. Patrik Isaksson nominerades till distriktsstyrelsen. Årsmötet antog listor för val till kommunfullmäktige. Det blir en lista för Vaggeryd och en för Skillingaryd med ett 20-tal namn på vardera lista.

Under året har glädjande avsmalningarna tagits bort, efter en motion av kristdemokraterna från 2011 och debatten har varit hög i detta ämne. Kristdemokraterna har även gjort interpellationer om hemtjänst/hemsjukvård och BVC/MVC samt lagt en motion om ökat TV utbud på särskilda boenden.