• Tomas Hansson deltog i God morgon Huddinge

godmorgonI dag på morgonen, fredag 23 maj, deltog Kristdemokraternas kommunalråd Tomas Hansson i morgonsoffan på ett frukostmöte för företagare som arrangerades under rubriken ”God Morgon Huddinge” i Sjödalsparken i Huddinge centrum. Samtalet handlade om Huddinges nya översiktsplan som bland annat tar sikte på över 10 000 nya bostäder fram till år 2030.

– Det innebär en rejäl utmaning att klara dessa ambitioner. Dessutom planerar vi för 20 000 nya arbetsplatser med samma tidshorisont så vi räknar med en väldigt spännande utveckling av vår kommun de kommande åren, säger Tomas Hansson.

Huddinge rankades nyligen av tidningen Fokus som 9:e bästa kommun i Sverige att bo i, en klättring från plats 155 året innan.

– En fantastiskt rolig utveckling och ett kvitto på att vi är på rätt väg. Många väljer Huddinge som bostadsort när man kommer till Stockholmsregionen och vi måste planera smart för att behålla attraktiviteten när Huddinge kommer att växa så snabbt framöver, fortsätter Tomas Hansson.

jessica_tomasEn annan gäst i morgonsoffan var den alpina superstjärnan Jessica Lindell Vikarby, född och uppvuxen i Huddinge, som tidigare i år fick motta priset ”Huddinges Stolthet” på näringslivsgalan Huddinge Enterprize. Efter frukostmötet fick Tomas och Jessica en pratstund tillsammans.

– Jessica är en fantastisk idrottsprofil som radat upp prestationer i yttersta världsklass under sin karriär. Inte minst den senaste säsongen då hon med alla pallplatser och andraplatsen i storslalomens världscup tagit ytterligare kliv uppåt i karriären. Det var också roligt att höra Jessica beskriva hur viktigt Huddinges föreningsliv varit för hennes framgångar där hon utöver alpin skidåkning också tränat gymnastik under sin uppväxt, säger Tomas Hansson.