• Barn- och äldreministern besökte Vikingagården

Denna vecka pågår Seniorveckan i Huddinge och den inleddes på måndagen i Skogås centrum. Under tisdagen deltog barn- och äldreminister Maria Larsson (KD) i en senioraktivitet på Vikingagården där hon spelade boule med seniorerna.

Seniorerna på Vikingagården var rutinerade på boulebanan. De lyckades komma väldigt nära den lilla kulan som är centrum för spelet och de var noga med vems tur det var att kasta vid nästa omgång. Barn- och äldreminister Maria Larsson (KD) skrattade och sa att hon alltid kommer sist när hon spelade boule. Hur det slutade är det ovisst om men vilket som så hade hon hård konkurrens om att ta hem spelet.

Men boulen var inte det enda som gällde som aktivitet. Under eftermiddagen fanns det även utrymme för samtal och fika intill boulebanan. Seniorerna hade samtidigt möjlighet att samtala kring kommunens äldrevård med äldreomsorgsnämndens vice ordförande, Karl Henriksson (KD), som också fanns på plats för att diskutera frågor som rör äldre.

Seniorveckan avslutas på fredag i Sjödalsparken.