• Ica Maxi har öppnat i Flemingsberg

På onsdagen var det dags för invigning för Ica Maxi i Flemingsberg. Ett startskott för den fortsatta utvecklingen i Flemingsbergsdalen, menar Tomas Hansson (KD), tidigare ordförande i samhällsbyggnadsnämnden.
    – Vi har jobbat jättemycket för det här, säger han.

Kön ringlade lång utanför Ica Maxi på onsdagsförmiddagen och under invigningen bjöd butiken på flera olika erbjudanden. Samtidigt öppnade Apotek Hjärtat upp sina lokaler som också de finns inne i byggnaden. För Kristdemokraterna är det här ett glädjande första steg i arbetet med Flemingsbergsdalen eftersom man länge har sett ett behov av en stor matbutik i området.

– När vi började planeringen av Flemingsbergsdalen var det väldigt viktigt för oss kristdemokrater att olika typer av butiker och restauranger skulle få etablera sig där. Speciellt såg vi ett behov av en större matvarubutik eftersom någon sådan inte har funnits överhuvudtaget i närområdet, trots det stora antal människor som varje dag passerar Flemingsberg. Det känns därför väldigt roligt att Ica Maxi nu har öppnat upp, vilket dessutom skapar förutsättningar för fler butiker och restauranger att satsa på Flemingsberg, förklarar Tomas Hansson.

Ica Maxi är tillsammans med 185 nya hyresrätter, en ny sporthall samt ombyggnationen av Björnkullavägen och delar av Regulatorbron den första etappen för utvecklingen av Flemingsbergsdalen.