• God service får Huddinges företagare att trivas

    Huddinges företagsklimat förbättras. Det visar den senaste Nöjd-Kund-Index (NKI) där kommunen klättrar från plats 38 till plats 18.
    – Det är jätteroligt. Vi arbetar mycket för att våra företagare ska trivas och vi hoppas att fler ska etablera sig här, säger Karl Henriksson (KD), kommunalråd.

    Företagslots, påskyndade processer, bättre bemötande och god service. Det tros vara de viktigaste förklaringarna till det stora kliv som Huddinge har gjort i NKI-undersökningen. För Kristdemokraterna är det ett bevis på att kommunen går i rätt riktning men anser att det alltid går att göra mer.

    – Vi har satsat mycket på att föra en dialog med företagarna och att underlätta för dem på olika områden. Att vi har en god kommunikation är en prioritering och för att fortsätta erbjuda ett bra service är det viktigt att vi fortsätter ta hänsyn till deras önskemål, förklarar Karl Henriksson.

    Det är Stockholm Business Alliance (SBA) som har utfört undersökningen och som går ut på att företagarna ger enskilda betyg inom brandtillsyn, bygglov, markupplåtelser, miljö-och hälsoskydd, serveringstillstånd, samt ett sammanvägt NKI från 1-100. Undersökningen visar även att Huddinges betyg är en av de största ökningarna i landet.

    – Vi går åt rätt håll, men mer finns det att göra, säger Karl Henriksson.