• Hemtjänsten i Huddinge får ny utförare

Huddinges äldre får ytterligare valfrihet med en ny hemtjänstutförare. På äldreomsorgsnämndens senaste möte fattade man beslut om att låta Enklare Vardag AB bli en del av hemtjänstutbudet i kommunen.
    – Det är viktigt att hålla en hög kvalitet och det upplever vi att de gör, säger Stephanie Hansson (KD), vice ordförande i äldreomsorgsnämnden.

När äldreomsorgsnämnden skulle fatta beslut om nya hemtjänstutförare i förra veckan fanns det fem nya företag som ville etablera sig i Huddinge. Dock var det endast en som klarade av kommunens krav och fick från och med godkännandet  tillstånd att starta sin verksamhet i kommunen.

– Det är alltid roligt när nya företag vill komma till Huddinge, men för att våra äldre ska få en trygg och kvalitetssäkrad vård finns det kriterier, och det är inte alltid att företagen når upp dit. Då känns det extra bra när en ny utförare når upp till våra förväntningar och kan erbjuda ett nytt alternativ för våra äldre, säger Stephanie Hansson.

Enklare Vardag bedriver dygnet-runt-hemtjänst och kommer att vara tillgänglig i alla kommundelar. De erbjuder olika tilläggstjänster där hushållsnäratjänster så som städning ingår. Företaget finns även etablerad i Stockholm stad, Nacka, Järfälla, Sollentuna, Täby, Upplands Väsby, Solna, Lidingö och Knivsta.