• Huddinge FUB fick årets Vitsippspris!

På fredagen delades årets Vitsippspris ut till Huddinge FUB, en ideell förening för personer med utvecklingsstörning och deras anhöriga, på deras julavslutning i ABF-huset.

Med motiveringen: ”För sitt mycket uppskattade sociala arbete för unga vuxna funktionshindrade får Huddinge FUB Vitsippspriset för 2016. Med ett stort ideellt engagemang skapar de möjlighet för personer med funktionsnedsättning och deras anhöriga att delta i aktiviteter i en högt värderad gemenskap” delade Gorges Barkho (KD), ordförande för partiavdelningen, och Karl Henriksson (KD), kommunalråd, ut priset till föreningens ordförande Christina Jansén och till Siv Ununger.

– Ni gör ett viktigt arbete inte bara kortsiktigt utan också långsiktigt, sa Karl Henriksson under utdelningen.

Vitsippspriset är ett pris som Kristdemokraterna i Huddinge varje år delar ut till en privatperson eller förening som verkar för ett mänskligare samhälle.