• Kalle trea på landstingslistorna

Kristdemokraternas nomineringskommitté i Stockholms stad och län har presenterat sitt förslag på toppnamn till partiets valsedlar i landstinget i Stockholms län. Alla tolv listorna föreslås toppas av Ella Bohlin, Stockholm, tidigare KDU-ordförande och partiets toppkandidat i EU-valet 2009. Karl Henriksson, Huddinge, föreslås på plats tre på samtliga tolv listor.

karlhenriksson_a4_5852_original

– Jag tackar för förtroendet och hoppas få tillfälle att förvalta det på bästa sätt i valrörelsen och under nästa mandatperiod. Satsningar på kollektivtrafiken i Stockholmsregionen är oerhört viktiga för att folk ska få ihop livet med både arbete och familj. Våra kristdemokratiska värderingar och vårt sociala engagemang syns också tydligt till exempel när vi driver frågor om sponsring av SL-biljetter till härbärgen för hemlösa, satsningar på en kollektivtrafik som är tillgänglig för personer med funktionsnedsättning och införandet av alkolås på alla fordon i kollektivtrafiken. Kristdemokraterna gör verkligen skillnad i trafikfrågorna i landstinget, kommenterar Karl Henriksson nomineringskommitténs förslag.

Ombuden på nomineringsstämman den 23 november fastställer hur valsedlarna ska se ut.

.