• KD Huddinge söker politisk sekreterare

Platsannons. Kristdemokraterna i Huddinge ingår i den styrande koalitionen i kommunen. Huddinge är länets näst största kommun och står inför en spännande expansionsfas med mängder av nya bostäder och arbetsplatser, framför allt runt det växande universitetscampuset i Flemingsberg med sina 17.000 studenter och Skandinaviens största handelsområde i Kungens kurva. Kristdemokraternas kansli i kommunhuset i Huddinge består av kommunalrådet Karl Henriksson, ordförande i förskolenämnden, och den politiska sekreteraren.

Som politisk sekreterare skriver du pressmeddelanden, artiklar och insändare och säljer in dessa till media. Du ansvarar även för hemsidan och vår synlighet i sociala medier. I arbetet ingår också att ha kontakter med väljare, organisationer, kristdemokrater med förtroendeuppdrag i Huddinge, medborgare och medlemmar. Du ansvarar för organisation/kontakt mot partiavdelningens styrelse samt för att planera och kalla till sammanträden med kommunpolitiska gruppen.

Tjänsten är på deltid, minst 50 % och du kommer att bistå gruppledaren, samt övriga kristdemokratiska förtroendevalda med politiskt stöd och då ta fram underlag för politiska ställningstaganden.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och som är initiativrik, utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du ska vara analytisk, resultatinriktad och kunna arbeta självständigt. Kunskap om politiska beslutsprocesser och egen erfarenhet av politiska uppdrag är meriterande. För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna. Som sökande behöver du vara samarbetsinriktad och tycka om att ge service samt ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor. Du har förståelse för den politiska tjänstemannens roll och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Arbetet är förlagt till kommunhuset i Huddinge. Arbetet sker företrädesvis dagtid, kontorstid men kvällsarbete och helgarbete förekommer.

Tillträde så snart som möjligt. Frågor om anställningen ställs till Karl Henriksson, telefon 08-535 313 51

Ansökan med CV och referenser ska vara oss tillhanda senast den 31 januari 2017. Intervjuer sker löpande. Skicka ansökan på e-post till: karl.henriksson@kristdemokraterna.se