• Meliana Schrader fick årets Vitsippspris

I lördags tilldelades Meliana Schrader, ordförande i Internationella föreningen för invandrarkvinnor (IFFI), årets Vitsippspris.
    Meliana och IFFI gör ett fantastiskt arbete i Flemingsberg, säger Karl Henriksson (KD), kommunalråd.

Kristdemokraterna i Huddinge delar varje år ut Vitsippspriset till en privatperson eller förening som verkar för ett mänskligare samhälle. I år gick priset till IFFI:s ordförande Meliana Schrader som genom sina insatser i föreningen har hjälpt många invandrarkvinnor in i samhället, bland annat genom de mötesplatser som hon skapar.

Kristdemokraternas motivering till att ge Meliana Schrader Vitsippspriset år 2015:

”För sitt stora engagemang för kvinnors rättigheter ger vi Meliana Schrader Vitsippspriset för 2015. Hennes ideella arbete i Internationella föreningen för Invandrarkvinnor har hjälpt många kvinnor som på olika sätt har behövt hjälp och stöd, inte minst för invandrarkvinnor i Flemingsberg. Meliana Schrader är en eldsjäl som har hjärtat på rätt ställe och i sitt arbete bidrar hon till en god integration genom att skapa mötesplatser för kvinnor.”