• Tomas Hansson (KD) invigde nya Skeppsmyreparken

Lördagen den 18 augusti var det folkfest när den nyrenoverade Skeppsmyreparken i Stuvsta invigdes. Tomas Hansson (KD), kommunalråd med ansvar för samhällsbyggnadsfrågor, klippte bandet och invigningstalade i parken.

– Parkerna är en viktig del av vår närmiljö. De erbjuder både möjlighet till avkoppling och aktivitet. Parkernas betydelse ökar när vi bygger tätare och blir allt fler huddingebor. Uppfräschningen av Skeppsmyreparken är en del i den parkstrategi som vi tar fram för att utveckla kommunens parker, säger Tomas Hansson (KD), kommunalråd och ordförande i samhällsbyggnadsnämnden.

Skeppsmyreparken är en av Huddinges mest anrika parker. När den nya Skeppsmyreparken utvecklats har den fått en klassisk parkkaraktär med trädplanteringar, öppna gräsytor och gångvägar av stenmjöl. Bänkar med rygg- och armstöd finns i hela parken och bidrar till att göra den tillgänglig för alla åldrar.

I parken finns också många aktivitetsmöjligheter. Lekplatsen har lekredskap för barn i olika åldrar och för spontanidrott finns det fem boulebanor, ett nytt utegym, streetbasketplan och på den stora gräsrundeln även fotbollsmål.

Länkar: Emma-Lou