• Andreas Ardenfors toppar kommunlistan

ArdenforsFager

Liselotte Fager och Andreas Ardenfors.

– Jag tackar medlemmarna för det förtroende jag fått. Nu tar vi sikte på valframgång 2014 med fler röster på Kristdemokraterna och fortsatt Alliansstyre i Linköping!, säger Andreas Ardenfors (KD), toppkandidat på Kristdemokraternas kommunlista i Linköping.
    Kristdemokraternas kommunlista fastställdes i ett helt enhälligt beslut av partiets extra årsmöte. Då nuvarande kommunalråd Jan-Willy Andersson meddelat att han inte ställer upp till omval 2014, innebär förstaplaceringen för Andreas Ardenfors att partiet satsar på honom som nästa kommunalråd. Andreas är idag vice borgmästare i Linköping.
    – Jag tycker att vi har lyckats få till en mycket bra lista, med flera bra kandidater och ett riktigt bra vallokomotiv i toppen i form av Andreas Ardenfors!, kommenterar Lars Eklund (KD), ordförande i Kristdemokraternas nomineringskommitté i Linköping.
    På kommunlistans andraplats finns Liselotte Fager, idag politisk sekreterare i Linköpings kommun.
    – Det känns mycket bra att få vara en del av ett bra team som tillsammans kommer att ge Kristdemokraterna möjlighet att göra Linköpings kommun ännu bättre för våra medborgare!, säger Liselotte Fager (KD).
    Totalt har listan 54 kandidater i olika åldrar från hela kommunen.
    – Vi är särskilt stolta över att kunna presentera en lista med varannan damernas från första till sista plats!, fortsätter nominerings-kommitténs ordförande Lars Eklund (KD).
    – Tillsammans kan vi prestera Kristdemokraternas bästa valresultat på länge! Vi känner en positiv vind i partiet, med flera nya med-lemmar och många riktigt bra kandidater på vår valsedel i nästa års val!, avslutar Andreas Ardenfors (KD).
    Se hur hela valsedeln ser ut: Valsedel 2014