• Christina Landoff föreslås bli nytt kommunalråd

Christina Landoff, idag förste vice ordförande i Tekniska nämnden (KD) och företagare i Mjölby kommun, föreslås bli nytt kommunalråd för Kristdemokraterna i Linköping, efter Sara Skyttedal, som lämnar efter att ha tagit plats i europaparlamentet.

– Vi är mycket glada att kunna föreslå en person som har lång erfarenhet av ledarskap inom både offentlig och privat sektor. Hon är en ambitiös och energisk person som kommer bidra med en tempoökning i vårt lokala politiska arbete i Linköping, och samtidigt leda en politikutveckling med sikte på valet 2022, kommenterar Fredrik Topplund, ordförande i nomineringsgruppen för Kristdemokraterna i Linköping.

En enig nomineringsgrupp presenterar förslaget till nytt kommunalråd, vilket styrelsen för partiavdelningen i Linköping ska ta ställning till vid sitt sammanträde den 19 augusti och tillträde är planerat att ske 2 september, efter formellt val i kommunfullmäktige 27 augusti.

– Jag är oerhört stolt och hedrad över att bli nominerad till detta uppdrag,
    säger Christina Landoff.

– Med tio år som kommunal tjänsteman och tio år som företagare är det dags för ett nytt steg. Att satsa helhjärtat på politiken är en dröm för mig och då familjen är på väg till Linköping, sammanföll nomineringsgruppens arbete med mina planer väldigt väl. Jag hoppas att få bidra med positivt utvecklingstänk och samtidigt förvalta Saras idoga arbete kring god ekonomisk hantering av skattemedel. Tillsammans med min partigrupp, ska vi också stärka den Kristdemokratiska politiken i kommunen!, avslutar Landoff.

För ytterligare kommentarer

Fredrik Topplund, 0703-38 52 70