Erik Slottner

Igår besökte statsrådet och civilminister Erik Slottner (KD) Linköping. Erik var tidigare gruppledare för Kristdemokraterna i Stockholms stad och fram till 2022 äldre- och trygghetsborgarråd för Stockholms stad. Erik, som också har jobbat som politisk sekreterare i Linköping, berättade om vad som är på gång i regeringen och i hans egen roll som civilminister i finansdepartementet. Det blev ett intressant möte i Regionhuset där det även fanns gott om tid för åhörarna att ställa frågor.

– Kommuner och regioner står inför tuffa tider dels med ekonomisk oro dels med krig i vårt närområde. Mitt uppdrag är att verka för gott och fungerande samarbete mellan kommuner, regioner och stat så att alla nivåer ska kunna genomföra sina viktiga välfärdsuppdrag på bästa sätt. Som civilminister är mitt fokus också på en välfungerande digitalisering inom offentlig förvaltning för att förbättra servicen för medborgare och öka effektiviteten hos våra myndigheter, avslutar Erik Slottner (KD), statsråd och civilminister.