• KD Linköping höll årsmöte

Igår höll Kristdemokraterna i Linköping årsmöte i Kärna kyrka församlingsgård. Kvällen inleddes med kaffe och smörgåstårta och därefter höll Magnus Berntsson, riksdagsledamot och ledamot i utrikesutskottet, ett intressant anförande om vad som sker inom rikspolitiken. Därefter talade vår gruppledare Liselotte Fager och regionråd Per Larsson om aktuella frågor i kommun och region.

Under kvällen blev det klubbat att Mikael Joumé tar över som ordförande i partiavdelningens styrelse efter Johan Häggblom. Annika Lejon valdes till vice ordförande. Mikael Joumé jobbar sedan 2019 som Direktor på Hjärta till Hjärta, som bland annat har ett stort engagemang i Ukraina. Med en bakgrund som operasångare vid Malmö Opera händer det ibland att Mikael tar ton!

– Som ordförande för partiavdelningens styrelse vill jag verka för ett ökat engagemang bland våra medlemmar och för Kristdemokratisk politik, vi är en viktig röst i det politiska landskapet. Med min bakgrund inom civilsamhället vet jag vilken styrka det finns i det ideella engagemanget. Det händer saker när människor kommer tillsammans, och delaktighet föder engagemang. Resan mot valet 2026 har redan börjat och nu ligger en tid framför oss där vi ska lyssna in våra medlemmar och ta vara på alla idéer, all den kunskap och erfarenhet som finns i våra led, avslutar Mikael Joumé, nyvald ordförande i partiavdelningens styrelse.