• Kommunens anställda får sommarbonus

☀️☀️☀️Kommunens medarbetare får sommarbonus☀️☀️☀️
    Alla kommunens medarbetare med månadslön som jobbat under april kommer att få 500 kronor extra i friskvårdspeng för 2020. Detta som tack för det enorma arbete som har gjorts under coronapandemin.
    – Alla har gjort en stor insats och vi har jobbat tillsammans på ett sätt som vi aldrig gjort tidigare. Vi som arbetsgivare vill därför rikta ett tack till var och en i form av en tillfällig utökning av friskvårdspengen, säger Denise Cassel (KD), kommunalråd och ansvarig för personalfrågor i kommunstyrelsen.
    Gåvan ges till alla anställda med månadslön och som arbetat under april månad och inkluderas i de ordinarie reglerna kring friskvårdsbidrag. Även timavlönade medarbetare som varit i aktivt arbete någon gång under april 2020 kommer att få bonusen.
    Denisé intervjuades av Corren efter pressträffen. För att se intervjun klicka här: https://corren.se/nyheter/artikel/kommunens-anstallda-far-sommarbonus–se-presstraffen-igen/4lq186er och spola fram filmklippet till 47:00