• Skyttedal fortsatt gruppledare för Kristdemokraterna i Linköping

Bakre raden från vänster: Magnus Landberg, Magnus Engström och Johan Häggblom. Mellersta raden från vänster: Denisé Cassel, Liselotte Fager och Per Larsson. Främre raden från vänster: Kjell O Lejon, Sara Skyttedal och Yvonne Svallin. Bild: Fredrik Topplund

Pressmeddelande från Kristdemokraterna i Linköpings kommun

Skyttedal fortsatt gruppledare för Kristdemokraterna i Linköping

Under tisdagskvällen samlades Kristdemokraterna i Linköpings kommun för att välja gruppledare och kommunalråd för den kommande mandatperioden, där Alliansen kommer att sitta i ledande ställning. Sara Skyttedal fick förnyat förtroende att fortsätta som kommunalråd och gruppledare för Kristdemokraternas kommunfullmäktigegrupp mandatperioden 2019-2022.

– Det känns hedrande att ha fått nomineringsgruppens förtroende att få fortsätta som kommunalråd och gruppledare för Kristdemokraterna i Linköping. Efter årsskiftet slutar jag också vara i opposition och bli en del av det nya Alliansstyret. Dessutom tillträder jag i en ny roll som 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen med ett särskilt ansvar att arbeta med effektiviseringar och att samordna arbetsmarknadsfrågorna. Det känns bra att vara del av ett så starkt lag” säger Sara Skyttedal.

Kristdemokraterna i Linköping har fått förändrad mandatfördelning för mandatperioden 2019-2022, i kommunvalet ökade Kristdemokraterna med två mandat vilket innebär att tre nya namn har tillkommit till fullmäktigegruppen; Kjell O Lejon, Johan Häggblom och Denisé Cassel.

– Vi ökade rejält i valet vilket gör att vi nu har fler poster att tillsätta.  Nomineringsgruppen har lyckats få till en laguppställning med stark vilja, bra värderingar och god kompetens för att kunna bidra till ett bättre Linköping” avslutar Sara Skyttedal.

* Nomineringen av förtroendeuppdragen för mandatperioden 2019-2022 kommer att redovisas i ett separat och kommande pressmeddelande.

Vid frågor kontakta:

Sara Skyttedal (KD)