• Kristdemokraterna är på

Arnold Carlzon och Håkan Johansson, Kristdemokraterna Värnamo.

Kristdemokraterna är på. När Centerpartiet talade om att de vill ha ytterligare en familjecentral i Värnamo kommun var det inte svårt för oss kristdemokrater att haka på. Håkan Johansson (KD) och Arnold Carlzon (KD) förklarar varför i denna insändare.

Kristdemokraterna är på

Tack Centerpartiet för ett mycket bra förslag! Värnamo kommun behöver helt klart (minst) en familjecentral till.

I Kristdemokraternas länsprogram står det att det ska finnas minst en familjecentral i varje ...

• Det är dyrt att vara barnfamilj idag

Camilla Rinaldo Miller, Bredaryd, Kristdemokraterna Värnamo (Foto: Rickard L Eriksson)

– Det är dyrt att vara barnfamilj idag, skriver kristdemokraterna Camilla Rinaldo Miller och Jakob Forssmed i en insändare.

– Kristdemokraterna är familjens röst i politiken, fortsätter de och ger sex förslag som definitivt skulle göra livet lättare för barnfamiljerna.

(mer …)

• Bra äldreomsorg kan bli bättre!

Margareta Lindahl, Kristdemokraterna Värnamo. (Foto: Fotograf Magdalena)

Bra äldreomsorg kan bli bättre. När vår representant i Omsorgsnämnden, Margareta Lindahl, läste om Socialstyrelsens rapport om hur äldreomsorgen utvecklats i vår kommun under pandemin blev det en väckarklocka. Då satte hon sig ner och skrev en insändare.

(mer …)

• Elsparkcykel eller kaffebryggare?

Marianne Olsson, Kristdemokraterna Värnamo (Foto: Fotograf Magdalena)

Elsparkcykel eller kaffebryggare?

– Snacka om upp-och-ned-vända världen, skriver Marianne Olsson (KD) i en insändare om nyheten att elen kan komma stängas av delar av dagen i södra Sverige.

– JAG riskerar bli utan kaffe!!! konstaterar hon, med glimten i ögat.

(mer …)

• KD kommer att slåss för varje barns rätt att må bra

Arnold Carlzon, Kristdemokraterna Värnamo

– Kristdemokraterna kommer att slåss för varje barns rätt att må bra. Det skriver vår regionkandidat Arnold Carlzon, Svensbygd, tillsammans med Ebba Busch, Acko Ankarberg Johansson och Mia Frisk i en insändare.

– De ska få den hjälp de kan förvänta sig i välfärdslandet Sverige.

(mer …)

• Vi är redo för en ny regering

– Vi är redo för ny regering, skriver Camilla Rinaldo Miller (KD), kommun- och riksdagskandidat från Bredaryd, i en debattartikel i tidningen Dagen i dag.

Artikeln är ett svar från flera kristdemokrater i länet till Daniel Berner (C) och Jessica Hagård (C), som ifrågasätter om Kristdemokraterna verkligen kan ha kvar ”Krist” i sitt partinamn.

– Vi söker stöd för en KD/M-regering.

• KD: Redo att reformera strandskyddet i grunden

– Regeringens och C:s förslag om en ny lagstiftning handlar inte om att reformera strandskyddet i grunden, skriver Camilla Rinaldo Miller tillsammans med andra kristdemokrater i ett genmäle på insändare från C i VN, 20220419.

– Det kommer däremot en regering där KD ingår se till.

(mer …)
  • Älskar livet, men vågar man bli gammal?

Marianne Olsson, Kristdemokraterna Värnamo

– Vågar man bli gammal? Marianne Olsson (KD), Bredaryd, funderar över hur livet kommer att vara när hon blir äldre. Hur ska hon klara ekonomin? Hur ska hon ha råd att leva?

Hon har en lösning också.

Vågar man bli gammal? Livskvalité åt alla!

(mer …)

• Påskbord, ett minne blott?

Marianne Olsson, Kristdemokraterna Värnamo

Är påskbordet endast ett minne blott? Marianne Olsson (KD) funderar över det och över hur vi tillsammans kan rädda det svenska lantbruket.

– Vi kan rädda våra svenska bönder innan det är för sent.

(mer …)

• Låt oss gemensamt rädda skolan – NU!

Marianne Olsson, Kristdemokraterna Värnamo

– Låt oss gemensamt rädda skolan, skriver Marianne Olsson i sin insändare. Jag tror det finns en lösning på skolproblemet, annars hade jag inte skrivit dessa rader. En långsiktig sådan. Med en engångskostnad. Till ”självkostnadspris” – sett ur ett långt perspektiv. Och vi måste våga se längre bort än till nästippen.