• Vi behöver höghastighetståg

Camilla Rinaldo Miller, Bredaryd, plats nr 17 på KD:s EU-valsedel

– Att lägga ner projektet kring höghastighetståg och därmed stranda Sverigeförhandlingarna och riva Sverigebygget vore varken ansvarsfullt eller framåtsyftande, skriver partidistriktsstyrelsens ordförande Camilla Rinaldo Miller, Bredaryd, i sin kommentar till partistyrelsens nya besked i frågan.

(mer…)

• Äldre är en resurs att ta tillvara

Christer Fjordevik, Kristdemokraterna Värnamo. (Foto: Håkan Johansson)

– Varför utmåla de drygt 2200 skolanställda över 65 år som en nödlösning? frågar kristdemokraterna Christer Fjordevik och Gunnar Crona, Värnamo, i en insändare. Locka istället dessa erfarna och behöriga pedagoger att hänga kvar några år till och förenkla möjligheten att anställa äldre. (mer…)

• Valdebatter

Några av Kristdemokraternas kandidater i valet till Värnamo Kommunfullmäktige. (Foto: Studiofotograferna)

Kristdemokraterna har deltagit i samtliga valdebatter som vi har blivit inbjudna till. Läs vad vi sade under dem här.

• Se klart!

AnnMari Wiberg, Kristdemokraterna Värnamo (Foto: Erik Wiberg)

Vår medlem Ann-Mari Wiberg, Värnamo, menar i dag i en insändare att familjepolitiken är Kristdemokraternas viktigaste bidrag i svensk politisk debatt. Hon uppmanar alla som tycker att familjepolitiken är den viktigaste fråga att se klart och välja Kristdemokraterna den 9 september.

• Jo, vi håller med Ebba om böneutrop

Håkan Johansson, Kristdemokraterna Värnamo. (Foto: Lennart Molin)

När vi var ute på stan för ett tag sedan mötte vi Nettan. Hon, liksom många andra, ville prata om vår partiledare Ebba Busch Thors (KD) tal till nationen. Efter vårt möte skrev Nettan en insändare där hon vill ha ett förtydligande angående böneutrop. Här svarar Håkan Johansson (KD).

• Så här tänker politikerna

Håkan Johansson, Kristdemokraterna Värnamo. (Foto: Lennart Molin)

I en insändare för någon vecka sedan använde Ulf Alexandersson (LRF) och Peter Thorén (SNF) ett lösryckt citat för att hävda att Värnamo kommuns förslag till ny översiktsplan medger att det ska bli fritt fram att bebygga all jordbruksmark runt Värnamo stad. Självklart är det inte på det viset, så Håkan Johansson (KD) och Haris Sibonjic (C) skrev ett svar där de förklarar hur det ligger till egentligen.

• När Kristdemokraterna vänder uppåt

AnnMari Wiberg, Kristdemokraterna Värnamo (Foto: Erik Wiberg)

Ann-Mari Wiberg (KD) läste en insändare där Hans Luthman resonerar om att Kristdemokraterna skulle gå kräftgång (VN 2018-03-12). I dag publicerades hennes svar på det: I senaste opinionsmätningen har Kristdemokraterna 5,9 % – nu vänder det!

(mer…)

• Så ska vi sköta byggandet Jörgen Skärin (MP)

Håkan Johansson, Kristdemokraterna Värnamo. (Foto: Lennart Molin)

För ett tag sedan skrev Håkan Johansson (KD), ordförande i Samhällsbyggnadsnämnden, en insändare om onödiga överklaganden inom byggområdet som Jörgen Skärin (MP) svarade på 2018-02-20. I dag publiceras äntligen Håkans svar.

(mer…)

• Värnamoborna har fått sitt eget vardagsrum

AnnMari Wiberg, Kristdemokraterna Värnamo (Foto: Erik Wiberg)

Ann-Mari Wiberg (KD), Värnamo, var på invigningen av Värnamos nya stadsbibliotek. Det hon såg av Gummifabriken fick henne att brista ut i en hyllning till hela projektet:

– Värnamoborna är att gratulera! skriver hon i sin insändare.

(mer…)

• Ta krafttag mot psykisk ohälsa!

Pia Skogsberg, Hestra (KD). (Foto: Privat)

– Det är hög tid för krafttag mot den psykiska ohälsan bland såväl barn och ungdomar som bland äldre, säger Kristdemokraternas senioravdelning i Värnamo i ett uttalande från dagens årsmöte.

Toppkandidaten i regionvalet Pia Skogsberg (KD) från Hestra talade över ämnet Varför ska man rösta på det lilla partiet Kristdemokraterna?