• KD ökar med 1 mandat i Söderhamn

Kristdemokraterna Kommunfullmäktige Söderhamn

Nu är samtliga röster och personröster räknade i valet 2022. I Söderhamn ökar vi från 2 till 3 mandat i kommunfullmäktige, vilket innebär att vår tredje person på kommunlistan, Elisabet Winsjansen, tar plats tillsammans med Anders Ramstrand och Janne Nilsson som även suttit tidigare mandatperiod.

I riksdagsvalet backade KD en procentenhet. Däremot lyckades Kristdemokraterna i Gävleborg för första gången på länge ta en plats. Lili André, som var andra person på Gävleborgs riksdagslista efter Ebba Busch, har redan intagit riksdagen. Vi är säkra på att Lili kommer att göra ett fantastiskt arbete och önskar henne all lycka till.

I Regionen ökade KD med drygt en procentenhet, vilket vi också ser oerhört positivt på.

I skrivandes stund pågår förhandlingar på alla tre fronter (regeringsbildning, region- och kommunstyre). Utöver förhandlingarna kommer vi i Kristdemokraterna i Söderhamn nästa vecka sammanfatta analyserna kring hela valrörelsen.

Slutligen vill vi tacka alla som har lagt sin röst på Kristdemokraterna. Vi lovar att förvalta Din röst med största respekt och göra vårt yttersta för att fortsätta att tillsammans utveckla ett tryggt, vänligt och blomstrande Söderhamn.