• KD Linköping budget för 2025

Idag är det åter dags för budgetdebatt i kommunfullmäktige. Kristdemokraterna i Linköping har i år lagt fram sin egen budget ”Med ansvar för varje Linköpingsbo” som bland annat inkluderar satsningar på barn, skola och äldreomsorg under nästa år.

– Jag är glad över att kunna presentera en budget med mycket kristdemokratisk politik i dagens budgetdebatt. Kommunens kärnverksamhet måste prioriteras, en fungerande barnomsorg och skola och en äldreomsorg vi kan lita på. Genom att prioritera kärnverksamheten och sluta med prestigeprojekt och administrativa luftslott kan vi både prioritera det som kommunen ska vara till för och inte använda pengarna till ineffektiva arbetssätt och projekt. Den ekonomiska situationen i vår kommun är i grunden god och även för nästa år ser vi ett överskott. Vi står därför fast vid vårt vallöfte om att sänka kommunalskatten avslutar Liselotte Fager, gruppledare (KD).

Ladda ner vår budget där vi presenterar vilka satsningar vi vill göra för Linköpingsborna under 2025 (0.64 MB):

Budget 2025