• Gustavsberg Porslinsfabrik

Bort med plakatpolitiken och fram med lösningarna!

Gustavsberg och produktionen av hushållsporslin hör ihop och har gjort det sedan urminnes tider. Sedan 90-talet har fabriken under perioder varit hotad. Ända sedan orosmolnen först seglade upp har Värmdö kommun arbetat för att söka lösningar på problemen. På 90-talet tog vi för en tid över produktionen – man kan ha synpunkter på om det var rätt väg att gå.

Dagens situation ställdes på sin spets när företaget med tingsrättens stöd inle...

• Vi värnar om vårt ekosystem

Majoritet för Värmdö har uppdragit förvaltningen att under sommaren 2019 genomföra ett försök i syfte att gynna pollinatörer såsom bin och vilda bin genom att exempelvis lämna plats för ängsblommor på parkmark. Försöket ska återrapporteras under hösten 2019 och Majoriteten kommer titta på fler åtgärder inför nästa sommar.

Bakgrunden är att på många håll i Sverige och i världen har en kraftig nedgång av mängden pollinerandeinsekter uppmätts. Av cirka 270 arter vilda bin och humlor i Sve...

• Nej till nya planer på Horstensleden

Frågan om Horstensleden har funnits sedan början av 1990-talet och stoppades genom att Värmdö använde sitt kommunala veto. Sedan dess har frågan varit uppe och stoppats vid flertalet tillfällen.

För knappt ett år sedan exkluderades den ur den nationella infrastrukturplanen 2018-2029. Trots detta pekar Havs- och vattenmyndigheten i sitt förslag till havsplan för Östersjön ut anslutningen till Horstensleden som ett utredningsområde för sjöfart.

Förslaget har ändrats något och det ...

• Välkommen på EU-valdebatt 13 maj kl.18-20

Majoritet för Värmdö bjuder in alla Värmdöbor till EU-debatt! Kristdemokraterna representeras av Ella Bohlin.

Den 26 maj är det EU-val och en möjlighet att göra din röst hörd! Vill du få mer information om de stora EU-frågorna som trygghet, klimat, migration, handel samt EU:s framtid? Då ska du inte missa EU-valdebatten den 13 maj kl.18-20.

EU-kandidater från alla åtta riksdagspartierna kommer debattera, bland dessa finns flera toppnamn. Fredrick Federly (C), Arba Kokalari (M), ...

• Mindre än 50 dagar kvar till EU-valet!

Den 26 maj har du möjlighet att göra din röst hörd. Vill du förtidsrösta, kan du göra det från den 8 maj.

Kristdemokraterna tycker att EU ska fokusera på frågor som kräver gemensamma lösningar kring trygghet, miljö, migrations-och handelsfrågor. Vi tycker också att EU ska hålla sig borta från sådant som sköts bättre på nationell nivå. Beslut kring föräldrarförsäkringen, socialförsäkringen och arbetsrätten görs bäst av oss själva. EU ska vara lagom.

Vill du vara med och arbeta fö...

• Fantastiska opinionssiffror för Kristdemokraterna!

Uppgången för Kristdemokraterna bekräftas av senaste opinionsundersökningen från DN/Ipsos. Kristdemokraterna har det största stödet på över 16 år, med 9 %.

Välkommen att bli medlem! kd.nu/blimedlem

• Välkommen på temakväll – Östlig förbindelse

Värmdö är en av landets snabbast växande kommuner. Den förväntande befolkningsökningen kommer ställa stora krav på infrastrukturen. Fler behöver pendla, både boende och företag som vill etablera sig i Värmdö. Hur kan en framtida lösning se ut?

På vår temakväll får du höra mer om Östlig förbindelse, den sista länken för att få en ringled runt Stockholm. Du får också lyssna på ett förslag om en Österbro. Vilka för- och nackdelar finns det?

Välkommen att lyssna på Mikael Grahn, Osc...

• Vi är Sveriges snabbast växande parti!

Kristdemokraterna är Sveriges snabbast växande parti – med 2000 nya medlemmar sedan 11 januari 2019.

Vi var tydliga i regeringsfrågan. Och vi kommer nu att utgöra en kraftfull opposition och i alla lägen driva på för vår politik. Om möjligheten finns att fälla Löfven kommer Kristdemokraterna inte att tveka.

Vill du vara med i Kristdemokraterna och arbeta för förändring? Välkommen att blir medlem! kd.nu/blimedlem

• Välkommen till vårt årsmöte

Torsdag 31 januari är det dags för årsmöte med Kristdemokraterna i Värmdö.

Vi bjuder på fika från kl.17.30 och kl.18 inleder Camilla Brodin, Kristdemokraternas energipolitiska talesperson mötet. Hon berättar om sina tankar kring hur Sverige ska klara elförsörjningen framöver. Samt hur det är att vara ny i riksdagen och sina första intryck efter den politiska turbulenta hösten 2018. Varmt välkommen! Plats: Kommunhuset, Skogsbo, Kanholmsfjärden OSA: Senast 28 januari till: anders.josephss...
  • KD är partiet som ökat med flest medlemmar!

Kristdemokraterna växer så det knakar, på bara två veckor har vi fått 1800 nya medlemmar runt om i landet. Ni är varmt välkomna till oss!

Vi kommer att utgöra en kraftfull opposition och i alla lägen driva på för vår politik. Och om möjligheten finns att fälla Löfven kommer Kristdemokraterna inte att tveka.

Vill du också vara med? Bli medlem här: kd.nu/blimedlem

Just nu får du 50 kr rabatt på medlemsavgiften och betalar endast 100 kr.

Ange koden: SVMPCL, erbjudande...