• Ebba har haft sitt sommartal

Kristdemokrater är ute och kampanjar runt om i landet. Ambitionen är att öka representationen i de olika politiska församlingarna. I går höll Ebba Busch sitt sommartal och markerade då att valrörelsen är verkligen igång. Nu förbereds för uppsättning av affischer, filmer är producerade och mängder av olika texter har tagits fram. Ambitionen är att Kristdemokraterna ska få vara med och bild en ny regering. Detta ska ske med Moderaterna. Det kan även bli så att Liberalerna kommer att vilja vara med, men då krävs en rad beslut inom det partiet. De senaste åren har ju inte Alliansen funnits kvar då både C och L valt en annan väg.
    Ebba var tydligt i sitt tal om att Sverige behöver en ny väg framöver. Hon presenterade också ett förslag på en satsning inom förlossningsvården. I Västra Götaland har det varit ett start fokus på förlossningsvården och det var ett ansträngt läge i sommar, men även under våren. Samtidigt så är det stor variation på de olika klinikerna. I våras kunde vi läsa i media att alla tjänster på Skaraborgs Sjukhus var tillsatta och det fanns många barnmorskor som önskade få arbeta i Skaraborg.

Ebba betonade också Hjärtlandet. Det är en beteckning som Kristdemokraterna använder för att beskriva att hela Sverige ska leva. Devisen handlar helt enkelt om att vårt hjärta slår för landsbygden som är en viktig, men ibland bortglömd del, av landet. Vi säger Stad och Land – Hand i Hand!