• Studentdags i Skövde

Nu är det studentyra i Skövde. I centrum rådde något av ett kaos då studenterna sprang ut, anhöriga skulle uppvakta och korteger skulle fram. Stojigt, stökigt, men också väldigt gemytligt. Glädjen var stor och vi önskar alla studenter en riktigt god framtid. Våra skolor i Skövde erbjuder en mycket bra grund och en engagerad lärarkår gör vad de kan för att dela med sig av sin kunskap. Jag har en knapp som säger ”allt börjar med en bra lärare” och på sätt och vist är det sant, även om jag ofta framhåller föräldrarnas avgörande betydelse. Men lärare har en mycket viktig roll och när vi gratulerar studenterna hoppas vi också att lärarna får möjlighet att vila under några veckor. Det råder nog ingen som helst tvekan att det blir allt jobbigare att vara lärare. Därför behöver lärarkåren stöd, uppmuntran och vår ambition är också att kunna höja deras löner. Nu väntar sommarlov och vi önskar alla elever, studenter och lärare en god sommar 2018.