• Magnus tar över klubban

Magnus Berntsson är vald som ny ordförande för regionfullmäktige i Västra Götalandsregionen. Vi partikamrater gläds, tillsammans med Magnus, över detta uppdrag. Att få leda en av Sveriges största organisationer är stort och att en kristdemokrat får uppdraget är förtroendeingivande. Förra mandatperioden var jag vice ordförande och har en del insikt i vad uppdraget kräver.

Det finns många kristdemokrater som har mycket att tillföra i politiken. Vår ideologi, med ett starkt fokus på alla människors lika och unika värde, kan ge Sverige så oerhört mycket. Men då behöver vi makt. Idag i regionen samverkar vi med fyra andra partier och det ger oss möjligheter att vara med och förändra. Men allt hänger på att vi har stöd från väljarna. Tillsammans med Magnus och många andra kristdemokrater ska jag kämpa fram till valet 2018. Då är det väljarna som avgör vår framtid. Jag vill vara med framöver och fortsätta utvecklingsansvaret för Västra Götalandsregionen.