• Välkommen till Kristdemokraterna på Lidingö!

Varmt välkommen till Kristdemokraterna på Lidingö.
    På den här hemsidan kan du få mer information om vad vi tycker, vilka vi är och hur du kommer i kontakt med oss.

Vi kristdemokrater brinner för att öka respekten för Lidingöbornas skattepengar. Under de senaste åren har KD varit med och styrt Lidingö och vi är stolta över mycket som har uträttats.Till exempel har Kristdemokraterna drivit på för att Lidingö Hospice ska finnas kvar på ön. Ett arbete som fortsätter även under nästa mandatperiod. Vi har också säkerställt att våra populära servicehus ska få finnas kvar där de ligger idag.

Nu står vi inför nya utmaningar. Till exempel måste Lidingö stad bli bättre på att rekrytera kompetenta lärare samt behålla dem vi har när konkurrensen på arbetsmarknaden ökar. Vi måste också möta den oro som många invånare känner när man inte längre vågar gå ensam hem på kvällen.

För att möta utmaningarna har KD varit drivande för att sjösätta det stora effektiviseringsprojektet inom Lidingö stad som syftar till att kunna satsa mer på våra kärnuppgifter och mindre på byråkrati.

Följ oss gärna i arbetet för att få Lidingö på rätt väg.

Tack för att du har tittat in, hör gärna av dig till oss!

Besök oss gärna på Facebook