• Alla hjärtansdag – kampanj

Den 14 februari, alla hjärtans dag, kampanjade kristdemokrater i hela länet.

Värnamo
    FUB var samlade till sin vanliga torsdagsbowling då de tilldelades 2013 års Vitsippspris avVitsippspriset_Värnamo_2013 Kristdemokraterna Värnamo. Detta för att de bedriver ett osjälviskt, ideellt och viktigt arbete för barn och vuxna med utvecklingsstörning i Värnamo kommun.

Habo
    På Alla hjärtans dag har kristdemokraterna en tradition att besöka olika kommunala alla-hjartans-dag -Habo 3013verksamheter i Habo. I år var det tekniska verksamheter som besöktes med hjärtegodis. Först ut blev ett besök hos reningsverkets personal med hjärtegodis.

Kristdemokraterna har som årets tema ” Se barnen i tid” Vi vill att Sverige ska vara ett bra land för alla barn och unga att växa upp i. Då är även teknisk verksamhet viktig för en bra miljö för våra barn och ungdomar.
    – Alla Hjärtans dag har blivit en KD dag, och i Habo har vi delat ut hjärtegodis till personal inom olika verksamheter under mer än 15 år. Alla Hjärtans dag är en dag att visa uppskattning och kärlek som är i bjärt kontrast till mobbning och näthat.

Jönköping
    Kommunalråd Andreas Sturesson och ordföranden i äldrenämnden Eva Stråth besökte samtliga kommunala hemsjukvårdsteam för att bjuda på tårta.

– Vi kristdemokrater brukar på Alla Hjärtans Dag uppmärksamma personer eller verksamheter som vi tycker har gjort betydelsefulla insatser. I år har vi valt personalen inom den kommunala hemsjukvården, säger kommunalråd Andreas Sturesson.

Vid årsskiftet gick ansvaret för hemsjukvården över från landstinget till länets kommuner. Såväl verksamhet som merparten av personalen bytte huvudman. Förberedelsearbete inför övertagandet pågick under hela 2012.

– Personalen inom hemsjukvården har i samband med huvudmannaskapsförändringen haft en hög arbetsbelastning. Man har gjort fantastiska insatser vilket inneburit att patienterna inte påverkats av de utmaningar som funnits i övertagandefasen. Vi vill därför visa vår uppskattning för personalens fantastiska arbete, säger kommunalråd Andreas Sturesson.

Nässjö
    Kristdemokraterna delade ut reflexer och äpplen till resenärer på Nässjö station.
    Alla_hjärtans_dag_Nässjö 2013