• Mer i plånboken för pensionärerna – kampanjdag 19 jan

Kd_JKPG län_logga– Nu slår den fjärde skattesänkningen till för landets pensionärer. En genomsnittlig pensionär får den här månaden 468 kronor mer i plånboken. På lördag är vi kristdemokrater ute i hela Jönköpings län för att berätta om vårt arbete för pensionärerna och lyssna på vad som behöver göras ytterligare. Det säger Andreas Carlson, Distriktsordförande i Jönköping.

– Alliansregeringen har genomfört fyra skattesänkningar för Sveriges pensionärer. Detta hade inte skett utan Kristdemokraterna i regeringen. Sammanlagt har landets pensionärer fått skatten sänkt med mellan 6800 och 10 000 kronor per år. En garantipensionär har fått motsvarande en extra månadsinkomst per år. Tillsammans med en uppräkning av pensionerna får varje pensionär i genomsnitt 468 kr mer i januari 2013 jämfört med december 2012.

– Vi vill arbeta vidare för fler skattesänkningar. Kristdemokraterna vill steg för steg ta bort den skillnad i beskattning som finns mellan löntagare och pensionärer. Det ska ske genom skattesänkningar för pensionärerna och inte genom skattehöjningar för löntagare. – När ekonomin går sämre drabbar detta också pensionerna. Utan skattesänkningarna hade situationen varit oerhört besvärlig för många. Det är viktigt att vi fortsätter att prioritera de pensionärer som har det allra tuffast när vi genomför förbättringar.

På följande platser finns Kristdemokraterna på lördag 19/1

Nässjö: med partisekreterare Acko Ankarberg Johansson kl 10-10.45

Habo: Flygbladsutdelning

Aneby: ICA Lönnen, kl 10.00 med riksdagsledamot Irene Oskarsson

Gnosjö: Torget, med Maria Larsson, kl 10-12

Vaggeryd: Netto, därefter ICA, med landstingsråd Mia Frisk, kl 11-12:30

Gislaved: Gågatan/Klockstapeln, kl 10-13

Värnamo: Café Duvan, Östra Pumparegatan 20, med äldreminister Maria Larsson kl 12-13. Kristdemokraterna bjuder på kaffe och kaka.

Mullsjö: Flygbladsutdelning, med riksdagsledamot Andreas Carlson, kl 13

Eksjö: COOP, med riksdagsledamot Andreas Carlson, kl 11

Jönköping: Västra Torget 11-12:30 med kommunalråd Andreas Sturesson + civil- och bostadsminister Stefan Attefall

Huskvarna/Rosen: 11-12:30 med partisekreterare Acko Ankarberg Johansson

Tabergsdalen: 11-12:30 Hovslätt, Norrahammar och Taberg (tre platser)

Vetlanda: Utanför stadshuset, med riksdagsledamot Andreas Carlson, kl 10-12

Tranås: Torget, med riksdagsledamot Irene Oskarsson, kl 12-13

Sävsjö: Torget, OBS fredag eftermiddag.