Klart med nya butiker i Laxå

Laxågallerian

Konsumbutik, Matextra och inom kort Laxå Galleria.                                Foto: Mats Fransson

PRESSRELEASE från Laxå kommun

Mat-Xtra-fastigheten på Centrumtorget har fått nya ägare. Förhandlingar har pågått under en tid och det har funnits flera intressenter. Nu blev det en trio som köpte fastigheten tillsammans; Mattias Bruus, Greger Wintercorn och Thomas Jansson.

– Otroligt roligt att Centrumtorgets nya infart verkligen blev den extra kick som behövdes för att vi skulle få ett levande torg med många trevliga butiker, säger Bo Rudolfsson som är kommunalråd i Laxå kommun. Och spännande med ett för Laxå nytt koncept med galleria. Här kan det också finnas en möjlighet för våra nyanlända att driva verksamheter.

– Just nu känns det som att Laxå sjuder av liv och framtidshopp, säger Bo Rudolfsson. Laxå är en företagarvänlig kommun med ett allt bättre företagarklimatet. Vi på kommunen försöker ställa upp för företagarna så att etableringarna går så smidigt som möjligt.

De nya ägarna har redan klart med flera hyresgäster. En orientalisk livsmedelsbutik öpnnar redan den 1 mars. Under våren flyttar fler hyresgäster in. Sedan tidigare hyr Swedbank och Arbetsförmedlingen lokaler.