Kristdemokraterna årsmöte i Laxå gick i valframgångens tecken!

På fredagskvällen 13 februari genomförde Kristdemokraterna Laxå sitt årsmöte på Rastpunkt restaurang utifrån valframgångens tecken och gemensamt firade man att det var 50 år sedan kristdemokraterna etablerades som parti i Laxå.

Dessa 50 år har alltid varit år i opposition under Paul Alms och Bo Rudolfsson ledarskap, men vid valet 2014 hade partiet sådan framgång att man kunde bilda majoritet tillsammans med övriga partier i Ett bättre Laxå (M, C, MP och FP).

– Att det tog 50 år innan valseger är alldeles för lång tid, varje demokrati mår bra av att makten växlar, att inte ett parti alltid leder ett land, region eller kommun. Kristdemokraterna i Laxå ser fram emot de kommande 4 åren och att möta väljarna vid valet 2018 och berätta hur mycket som förbättrats under dessa år, säger Bo Rudolfsson, kommunstyrelsens ordförande.

Årsmötet inleddes av Magnus och Annicki Oscarsson, Ödeshög som berättade om hur kristdemokraterna vuxit från det minsta partiet i kommunen till det största, 26,99 % vid senaste valet.

Magnus Oscarsson har varit kommunstyrelsens ordförande från 2006 – 2014 och är nu riksdagsledamot från valet och hustrun Annicki Oscarsson kunde då ta över som ny ordförande i kommunstyrelsen.

Kristdemokraternas lokalavdelning i Laxå kunde också omvälja Arild Wanche, KF ordförande, som ordförande för lokalavdelningen med Bo Rudolfsson som v. ordförande.

Övriga ledamöter i lokalavdelningens styrelse blev Anette Schön, Birgitta Pettersson (kassör), Nea Mustonen och Mats Hård.