• Gårdagens presskonferens och årsmöte

Emma HenrikssonIgår besökte Emma Henriksson Ljungby för att tala på vår lokalavdelnings årsmöte.

Möjlighet gavs även för pressen att träffa och ställa frågor till Emma som är Kristdemokraternas nya gruppledare i riksdagsgruppen, samt en av de kristdemokrater som synts mycket i media det senaste året. På pressträffen närvarade tyvärr endast Smålänningen, men Gunhild Lindén på tidningen fick möjlighet att ställa många nyfikna frågor till Emma och till de lokala representanterna för partiet.

_MG_1226

Emma höll ett inspirerande och personligt anförande på årsmötet där hon berättade om de personliga erfarenheterna som fick henne att engagera sig i Kristdemokraterna.

Som ledare för gruppen som tagit fram kristdemokraternas familjepolitiska program så valde Emma att presentera delar av de förändringar som kristdemokraterna föreslog.

_MG_1229

Deltagarna på årsmötet gavs också möjlighet att ställa frågor kring politik direkt till Emma och hennes medverkan uppskattades mycket av besökarna.

På årsmötet gavs ordförande Christer Henriksson fortsatt förtroende som partiets lokalordförande och det fattades även beslut om att styrelsen skall arbeta fram en arbetsplan för 2012.