• Listorna inför valet 2018 fastställda

Kristdemokraterna i Kronoberg har vid nomineringsstämman fastställt listorna till Riksdagen och Regionen

Kristdemokraterna samlades under lördagen till nomineringsstämma i ”Gräddhyllans lantcafe” utanför Markaryd.

Ett femtiotal medlemmar och ombud hade samlats och stämman leddes av Kristdemokraternas distriktsordförande i Halland, Lars Gustafsson.

En enhällig stämma fastställde därefter riksdags- och regionlistan.

Ljungbys kommunlista kommer fastställas på årsmötet den 10...

• Idag gratulerade vi vår ordförande Christer Henriksson…

…som fyller 70 år idag!

Christer uppvaktades på KD Ljungbys gruppmöte med blommor och gratulationer från partiet!

Stort grattis!

• Angående uthyrning av Sunnerbohov

Yrkande ang framtida ägande av Sunnerbohov

Kommunfullmäktige föreslås besluta:

Att kommunen skall fortsätta att äga Sunnerbohov och därvid fördela istider mellan olika intressenter, samt

Att i avvaktan på att tidigare förhållanden nollställts och ett ordentligt beslutsunderlag redovisats ...

• Rättelse

I dagens Smålänningen har en debattartikel av Christer Henriksson publicerats angående arenabygget i Ljungby. Texten finns också här på sidan.

I den text som publicerades angavs felaktigt att restaurangbolaget på Vida Arena hade gått i konkurs vilket inte var fallet. Det är restaurangbolaget på Myresjöhus Arena som försatts i konkurs.

Vi har korrigerat texten på hemsidan och skickat in en rättelse till smålänningen idag. Vi ber om ursäkt för den felaktiga uppgiften.

Dela d...
  • Genmäle avseende Inga-Lena Nordgrens insändare om KD Ljungby

Publicerat i Smålänningen 10/7 ”Med anledning av insändare den 2 juli 2014 får jag härmed framföra följande genmäle. Inga-Lena Nordgren bryter mot 8:e budet som lyder “Du skall inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa”. Hon påstår i sin insändare den 2 juli att jag medverkat till att skolan i Torpa lades ner. I själva verket var det tvärtom. Jag yrkade bifall till kommunstyrelsens förslag, vilket innebar att Torpa skola skulle vara kvar. Se protokoll från kommunfullmäktige 2011-03-01....
  • Ge alla barn och alla familjer stöd

Barn är olika, föräldrar är olika, familjer ser helt olika ut och har olika värderingar, behov och önskemål. Detta bortser m, s, fp , v och mp från när de i en ”ohelig” allians bestämmer att alla barn skall gå i förskolan eller bli utan kommunalt stöd. Kanske har de inte egna barn eller har de aldrig haft tid att umgås med sina barn. Kanske har de bara anammat den kollektivistiska syn på barn och familjer som drivits främst an socialdemokraterna alltsedan Alva Myrdals tid.

<...
  • Välkommen till vår nya hemsida!

Här ser ni den nya hemsidan för Kristdemokraterna i Ljungby, varmt välkomna att tycka till om hemsidan, innehåll m.m.

//Webmaster

Dela detta:FacebookTwitterE-postSkriv utMerRedditLinkedInTumblrPinterestPocket