• Därför är KD i Stockholm taggade för extra val

4 december 2014

Kristdemokraterna i Stockholm välkomnar beskedet om extra val den 22 mars.

Caroline Szyber (KD)– Vi vet att utgångsläget är tufft inför vårens val men det råder ingen tvekan om att Sverige behöver en ny regering. Kristdemokraterna är taggade för att gå ut i en ny valrörelse och berätta om vår politik för att förenkla människors vardag, säger Caroline Szyber, distriktsordförande för Kristdemokraterna i Stockholms stad och riksdagsledamot.

Kristdemokraterna backade i hela landet i höstens val men behöll alla platser i riksdagen i Stockholm. Huvudstadsregionen är nu en starkare nyckel för partiet och står för nästan en tredjedel av riksdagsledamöterna.

Karl Henriksson (KD)– Den misslyckade rödgröna regeringen drev en rent Stockholmsfientlig politik som vi nu har chansen att rösta bort. De arbetade för att stänga Bromma flygplats, hotade den nödvändiga ombyggnaden av Slussen och stoppade Förbifart Stockholm med oerhörda kostnader som följd, säger Karl Henriksson, distriktsordförande för Kristdemokraterna i Stockholms län.

För mer information:
    Simon Olsson