• Medverkade i Studio Ett tillsammans med Harriet Wallberg

Ella Bohlin medverkade i Studio Ett tillsammans med Harriet Wallberg som utsetts till testkoordinator av regeringen. Regeringen vill att antalet coronatester ska öka till 100 000 tester i veckan i mitten av maj.

Hur gör region Stockholm? Lyssna gärna!

Foto: Johan Nilsson/TT.
  • ”Jag välkomnar det budskap som kommer från regeringen..”

..med socialminister Lena Hallengren om en utökning av Prioriteringsgrupp 1.

Från intervjun med TV4 Nyheterna som sändes 19 maj:

Jag välkomnar det budskap som kommer nu från regeringen om en utökning av prioriteringsgrupp 1.

Vi har testat de patienter som ligger inne på akutsjukhusen som vi vet är väldigt sjuka, men vi har också sett att vi har många patienter i primärvården, i öppenvården som är sjuka och går hemma i veckor.

Vi har önskat och uttryckt en stark å...

• Ella Bohlin: ”Det svåraste just nu är ju att vi inte har något vaccin på plats”.

Sedan är ju tillgången på vaccin väldigt viktigt. Sverige är ju en ganska liten marknad. Ibland är det så att stora läkemedelsbolag prioriterar större marknader före mindre. Här behöver vi ta ett samlat grepp i EU så att det finns en jämlikhet i fördelningen av vaccin. Jag kommenterade regeringens vaccinstrategi.

Lyssna på inslaget här: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7479096&fbclid=IwAR2UoQ7usvnkDdohR77jXOSoGW822FAXLrFw7bPaR4_uYvHbtyMlyZYR794...

• Stockholms skolor måste ta ansvar för unga som riskerar tvångsgifte

Kristdemokraternas partidistriktsstyrelse Stockholms stad: – Stockholms skolor måste ta ansvar för unga som riskerar tvångsgifte

Nu närmar sig sommarlovet för Stockholms elever. För de allra flesta innebor det välförtjänt ledighet med sol, bad och andra aktiviteter. Men inte för alla. En av tjugo unga i Sverige får inte välja vem de ska gifta sig med. De utsätts för arrangerade äktenskap och sommarlovet är just ett sådant tillfälle.

Vi föreslår en bred informationskampan...

• Vi söker en valombudsman

Kristdemokraterna Stockholms stad är ett partidistrikt inom Kristdemokraterna, distriktet omfattar Stockholms kommun. Distriktet består av nio lokalavdelningar och har en anställd ombudsman på heltid. Vi söker nu en valombudsman inför valet den 9 september. Tjänsten är en 4 månaders projektanställning på heltid från och med den 1 juni till och med den 30:e september. Arbetet är 100% och utgår från distriktets lokaler i Gamla stan Stockholm.

Arbetsuppgifter

Vi erbjuder en spänn...

• KD vill ha wi-fi i kollektivtrafiken

Foto: Ulo Maasing

Olika operatörer ska få möjlighet att erbjuda wi-fi i SL-trafiken. Det föreslår Kristdemokraterna för att göra vardagen lättare för pendlare.

– Den som vill hinna skicka mejl på tunnelbanan behöver bra uppkoppling och möjlighet att ladda sin mobila enhet. Vi vill att fler ska kunna beta av några jobbsamtal på pendeltåget eller läsa förskolans veckobrev på bussen, säger Karl Henriksson (KD), ordförande för landstingets trafikplaneberedning.

Vid sidan av...

• KD överger skip-stop – utom för Nynäshamn

Kristdemokraternas stämma för Stockholms län och Stockholms stad beslutade i går kväll att gå till val på att ta bort skip-stop i pendeltågstrafiken. Undantaget är linjen till Nynäshamn, där reformen gett bättre resultat. (mer…)

• Busch Thor, Bohlin och Slottner toppar Stockholms stads KD-listor

Nu presenterar nomineringskommittén sitt förslag till valsedlar för Kristdemokraterna i Stockholms stad. Ebba Busch Thor står överst för valet till riksdagen, Erik Slottner till stadshuset och Ella Bohlin till landstinget. (mer…)

• KD stad och län satsar på nya och gamla talanger

Kristdemokraterna i stad och län arrangerar under hösten en utbildningssatsning för partidistriktens stjärnskott. Alla partiavdelningar har fått möjligheten att nominera deras talanger till denna utbildning som sedan utmynnade i 20 stycken utvalda deltagare till Rookieutbildningen som betår av fyra delar.

Deltagarna har under de senaste tre utbildningsträffarna fått lyssna till inspirerande talare inom ledarskap, kristdemokratisk ideologi, våra politikområden och sociala medier. Unde...

• KD vill låta gymnasieelever i Stockholm gå på högskolan

Kristdemokraterna i Stockholm föreslår att elever i gymnasieskolan ska få möjlighet att delta i högskolestudier, antingen fysiskt i föreläsningssalen eller via nätet. Det kan till exempel handla om kurser i matematik.

Pressmeddelande 15 september 2017

– Södertörns Högskola, KTH och Stockholms universitet skulle kunna samarbeta med kommunens gymnasieskolor för att göra det möjligt att gå enskilda kurser vid lärosätena, säger Ella Bohlin, ordförande för partidistriktstyrelsen i...