• Feministiskt maktmissbruk i Stockholm

– Stockholmarnas skattepengar ska inte gå till sommarjobbare som sprider politisk propaganda. De rödgrönrosa partierna får på egen hand finansiera spridning av politiska ideologier. Det som nu sker är mycket uppseendeväckande och på gränsen till maktmissbruk, det menar Erik Slottner (KD), gruppledare i stadshuset, med anledning av att majoriteten har anställt sommarjobbare i syfte att höja kunskapen om bland annat feminism.

Stockholms stad har i år anställt sommarjobbare för att öka kunskaperna om feminism bland unga stockholmare och stadens medarbetare, men beslutet möter hård kritik från Kristdemokraternas gruppledare i Stockholms stadshus, Erik Slottner (KD).

– Det är bra att Stockholm har höga ambitioner för att ge unga människor sommarjobb. Det finns stora nyttor som ungdomar kan göra för Stockholm och sommarjobb gör också ungdomar bättre förberedda för arbetsmarknaden. Exempelvis kan sommarjobbare bidra till att göra Stockholm snyggare, renare och tryggare. Sommarjobben får dock aldrig politiseras och bli ett medel för en styrande majoritet att sprida politisk propaganda, men det är precis vad som sker när skattefinansierade jobb ska hjälpa till att sprida feminism.

– Att Feministiskt initiativ är en dyr samarbetspartner för stockholmarna vet vi redan. Men nu är faktiskt gränsen nådd när man inte längre kan skilja på propaganda och offentlig styrning, säger Erik Slottner (KD).