• Vaccinering öppnar i kyrka i Vasastan

Verksamhetsbesök tillsammans med Lars Rådén från Moderaterna, vice ordförande hälso- och sjukvårdsnämnden och ordförande i HSN avtalsutskott och vår vaccinsamordnare Magnus Thyberg. Capio hyr Filadelfiakyrkans lokaler för vaccinering och vaccinationsmottagningen öppnar på måndag.
    Besöket är en uppföljning av hur man konkret organiserat vaccinationen i Filadelfiakyrkan i Vasastan. Med kapacitet för att ge 13 000 vaccindoser per vecka. Man har planerat väl för smittsäker vaccinering. Bara bokade tider gäller som vanligt för att det ska gå smittsäkert tillväga. På plats finns läkare och sjuksköterskor till hands, man är i säkra händer om man får en allergisk reaktion efter att man fått sin spruta.
    Ansvariga på Capio mötte upp och visade oss hur arbetet kommer att fortlöpa. Man räknar med att fortsätta vaccinera även under sommarmånaderna. Allt var mycket väl genomtänkt med värdar som hjälper till. Logistik och registrering i vaccinations register mm är nu klart inför start på onsdag i nästa vecka 16.