-
Bättre färdtjänst efter åtgärder
Efter att landstinget och taxiföretagen satte in åtgärder mot problemen i färdtjänsten i Stockholms län går det att se tendenser till att utvecklingen har vänt. Resenärerna är nöjdare, förseningarna har minskat, färre behöver använda resegarantin och det går snabbare att få kontakt på telefon. (mer …)
-
Nu ger SL hjälp att byta mellan båt och land
Den som ska byta mellan kollektivtrafik på land och vatten får nu möjlighet att beställa hjälp. Från och med 1 juni kan personer med synnedsättning eller som av andra skäl har behov beställa en ledsagare vid olika bytespunkter. (mer …)
-
Kvalitet och ekonomi avgjorde upphandling av färdtjänsten
Pressmeddelande 2 november 2015
Färdtjänsten med taxi i Stockholms län kommer de närmaste två åren att delas mellan Taxi Kurir Stockholm och Taxi 020, som båda ägs av Fågelviksgruppen. I den nya upphandlingen hade leverantörerna både det bästa resultatet i utvärderingen av kvaliteten och det pris som är mest fördelaktigt för landstinget.
– Vi har satt resenärernas behov i centrum i arbetet med upphandlingen och är nöjda med att en rad förbättringar kommer att införas. Redan i da...
-
Fredrik Wallén (KD) tar över ansvaret för färdtjänsten
Pressmeddelande den 9 december 2014
Kristdemokraterna har nominerat Fredrik Wallén till ny ordförande för färdtjänstberedningen i Stockholms läns landsting.
– Mycket av arbetet med att göra färdtjänsten i Stockholms län ännu bättre handlar om bemötandet. Varje resenär ska bli sedd som en person med individuella behov och önskemål. Jag ser också att vi behöver se över hur vi följer upp färdtjänsten så att avtalen hålls, säger Fredrik Wallén.
Kristdemokraterna fortsätter at...