• Fredrik Wallén (KD) tar över ansvaret för färdtjänsten

den 9 december 2014

Kristdemokraterna har nominerat Fredrik Wallén till ny ordförande för färdtjänstberedningen i Stockholms läns landsting.

– Mycket av arbetet med att göra färdtjänsten i Stockholms län ännu bättre handlar om bemötandet. Varje resenär ska bli sedd som en person med individuella behov och önskemål. Jag ser också att vi behöver se över hur vi följer upp färdtjänsten så att avtalen hålls, säger Fredrik Wallén.

Kristdemokraterna fortsätter att ha ordförandeposten i trafiknämndens färdtjänstberedning. Karl Henriksson som tidigare har varit ordförande går över till att vara ordförande för beredningen för trafikplanering. Fredrik Wallén är polis till yrket, har tidigare varit ersättare i trafiknämnden och har haft politiska uppdrag för Stockholms stad.

– Jag ser fram emot att få leda arbetet med att utveckla färdtjänsten. Vårt fokus är även i fortsättningen resenärernas upplevelse, men det är också viktigt att förbättra situationen för förarna. Färdtjänsten ska präglas av valfrihet och kvalitet, säger Fredrik Wallén.

För mer information:
    Simon Olsson