Kristdemokraterna i Kalmar lanserar ny hemsida

Pressmeddelande 2013-04-17

Under torsdagen kommer Kristdemokraterna i Kalmar, som ett led i att bli mer lättåtkomlig för gemene man, att lansera en ny hemsida. Kalmar.kristdemokraterna.se är vårt viktigaste skyltfönster för vår politik och då måste den både vara lättorienterad och informativ, säger Kristdemokraternas gruppledare Christopher Dywik.

– Det här är ett led i mitt arbete att göra Kristdemokraterna i Kalmar mer synliga. Jag har sedan länge arbetet mycket för att vi inte ska sitta inne i konferensrum och ”gömma” oss utan vara ute där folk rör sig. Dels handlar det om att vara med vid olika sorters medborgardialoger och synas ute bland folk vid evenemang men också om att synas på sociala medier.

– Jag har sedan tidigare jobbat mycket via sociala medier som Facebook, Twitter och min blogg Dywik.com för att belysa det hårda arbete som vi gör. Nu tar vi ett nästa steg i att bli mer tillgängliga även på nätet. Att byta ut vår hemsida, som inte har varit den snyggaste och mest användarvänligaste, till en enklare och betydligt mer lättorienterad sida är ett naturligt steg i detta arbete. Den nya blåa-designen är också tänkt att förstärka partiets profil som DET borgerliga alternativet, avslutar Dywik.

För mer information:

Christopher Dywik
Ordförande och Gruppledare för Kristdemokraterna i Kalmar

hemsida:[ http://dywik.com ]
[ http://www.kalmar.kristdemokraterna.se ]

Viktigt att lyssna på boendes farhågor vid enorm vindkraftsutbyggnad i populärt naturområde

Svenskt på tallriken i sommar

”Bregott-beslutet” – Ett viktigt steg på vägen för mer svenskproducerad mat till våra barn

KD tog strid mot höghastighetståg på SKR:s Kongress

Sluta straffbeskatta landsbygden

Nej till 21-meters mast i centrala Ljungbyholm

Mer svensk- och närproducerad mat på våra skolor

KD-glädje över räddad Cellgrav

Förebyggande insatser är de viktigaste av insatser

Hur återställer vi trygghet och säkerhet i Berga centrum?